Jak nainstalovat RH jako firewall

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Březen 4 12:15:32 CET 2002

On Mon, Mar 04, 2002 at 11:48:59AM +0100, ArtComp - Petr Lorenc wrote:
> Můžete mi někdo naťuknout co vše je potřeba nainstalovat z RH 7.1, když chci
> mít počítač jako firewall, který by se dal vzdáleně spravovat z lokální
> sítě.
>
> Hlavně se mi jedná o to, jaké balíčky nainstalovat, případně jestli existuje
> přehledný seznam co jednotlivé balíčky obsahují.
>
> Jak nastavit iptables to už vím, ale nikde jsem nenašel základní popis
> instalace. Běžné instalace typu server, pracovní stanice ... se mi zdají
> zbytečně rozsáhlé a ve vlastní instalaci nevím co vybrat. Něco jsem zkusil
> podle citu, ale ve výsledku mi chybí například ping.

V defaultni instalaci RH 7.1 je vsechno potrebne pro firewall, tedy
iptables a podporovane jadro. Pokud jste zvolil selektivni instalaci
tak si mozna budete muset iptables doinstalovat.

Ping neni zapotrebi pro fungovani firewallu. Pokud ve vasi instalaci
chybi, tak si doinstalujte balicek iputils.

Ke spravovani pocitace pouzijte ssh (balicky openssh-*).

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       UNIS Computers          mpetricek na uniscomp.cz