linuxovy server na Pentiu 4 zkusenosti ?

Martin Kokeš martin.kokes na gplus.cz
Středa Březen 6 17:02:16 CET 2002

"Michal Kratky" <kratky na fzu.cz> píše v diskusním příspěvku
news:Pine.LNX.4.33.0203061550300.17641-100000 na linux087b.fzu.cz...
> kupujeme par linuxovych pocitacu jako file servery, web,
> e-mail, symbolicke manipulace a par dalsich aplikacnich
> okruhu. Myslim ze rozhodujici by mel byt vykon SpecInt,
> ale take stabilita. Co myslite, Pentium 3 nebo 4? Ma prosim
> nekdo zkusenosti, nebo vedel by nekdo o nejakem nezavislem
> hodnoceni?

DD,

o nezávislém hodnocení nevím, ale na počátku ledna jsem se tady ptal na
DDR-SDRAM řešení pro P4 pro webserver na páteř. Nikdo neodpověděl, tak jsem
si poradil sám podle vlastních zkušeností:

P4 2 GHz
ABIT BD-7 RAID (Intel 845 s HPT 372)
512 MB DDR-SDRAM CL2
2x80 GB DeskStar GXP120 v softwarovém RAID-0 (prozatím na ICH2, až přibudou
data a disky, půjde to na HPT372 a RAID-5)
RH 7.2

Uptime od doby instalace v půlce ledna. Kernel 2.4.17-něco - z rawhide,
který budu měnit, až vyjde konečná verze. Server není moc zatížen, vystavuje
především velký obsah dat, takže ho průběžně zatěžuji dodatečnou prací
(stáhni jádro z ftp.linux.cz a zkompiluj mi to, stáhni XFree 4.2 a zkompiluj
mi to). Subjektivní rychlost kompilace je značná i na to, že používám jako
pracovní stanici Athlon XP 2000+. Myslím, že DDR-SDRAM je dobré řešení pro
P4.

MK