linuxovy server na Pentiu 4 zkusenosti ?

Pavel Rauš rqs na cmail.cz
Středa Březen 6 20:15:14 CET 2002

> "Michal Kratky" <kratky na fzu.cz> píše v diskusním příspěvku
> news:Pine.LNX.4.33.0203061550300.17641-100000 na linux087b.fzu.cz...

Zdravim
ja jsem pred mesicem stavel server
P4 1.6GHz,
deska MSI 845 Ultra-AR
2x 256MB DDR 266

Jede to jako webovy server - trafic ve spicce je kolem 1.2-1.5Mbps. Cele je
to postavene na distribuci RH 7.1, mam tam jadro 2.4.13.

Stabilita ..... nejsou zatim zadne problemy, zadne konflikty,..... (jedine,
co jsem nerozchodil je ATA133 RAID radic na desce, ale to me moc netrapi,
pouzivam SW RAID k plne spokojenosti).

Pokud potrebujete server, kde neni treba nejaky zazracny vypocetni vykon,
ale spise web server, nebo maly databazovy server, P4 s DDR je dobra volba -
vyborny pomer cena/vykon. Na hodne zatizeny server - treba databazovy bych
doporucil Dual PIII Tualatin+ DDR - podobnou sestavu jsem daval na
databazovy server a mohu rict, ze to jede bajecne.
Dual P4 XEON je zatim docela drahe - problemem jsou predevsim drahe desky a
take nutnost specialniho zdroje, take RIMM pameti nepatri k nejlevnejsim,
procesory jsou prekvapive velmi levne.

Jeste mala poznamka na zaver - stabilni je na linuxu kazdy HW, ktery neni
chybny. Z osobni zkusenosti mohu rici, ze na serveru mi odechazi naprosto
cokoli. Odejde sitovka za 400 uplne stejne jako sitovka za 3tis. Je to
opravdu kus od kusu. Dle meho nazoru nema cenu kupovat predrazene znackove
zbozi, drzte se zlateho stredu. Take neni moc dobre jit po absolutnich
novinkach - zvlaste u zakladnich desek je to opravdu problem.

Pavel Rauš

CPAN.CZ - portal pouze o Perlu