linuxovy server na Pentiu 4 zkusenosti ?

Pavel Rauš rqs na cmail.cz
Čtvrtek Březen 7 08:12:50 CET 2002

> Co treba Athlon ? jeden 1Ghz taktnutej na 1.33Ghz nam uz rok frci na hodne
> moc a moc zatizenem severu (uz ani 512MB RAM nestaci swapujem :)) (MB MSI
> K7T Turbo a 2x30GB IBM GXP 75 ....) P4 je dobra vec ale osobne bych to
> investoval do AMD ZA STEJNE PENIZE VICE MUZIKY jen to chlazeni je proti
ale
> kde je vule.... K7 D Master-L AMD Athlon Dual scA 1200 -1530MHz AMD760 DDR
> 4G LAN SB ATX taky neni spatna vec

To chlazeni je prave zakladni problem. Kdyz mi u PIII odejde chladic, tak se
system vypne, procesor bude trosku nesvuj, ale vymenim chladic a jedu dal.
Kdyz se mi to same stane u AMD, tak mi krom procesoru muze odejit i deska
....  (kdo videl obrazky ohorele patice Socket A z tomshardware, vi o cem
mluvim).

Pretaktovanej procesor na zatizenem serveru ???????? To bych nezkousel....
Take pisete o disku IBM - pozor na 40GB verzi, ta je delana v Madarsku a
minuly tyden zrovna kolegovi odesla (2 mesice po zakoupeni), tak nevim. 60GB
se dela na Filipinach a zda se, ze je OK.

A chlazeni je prave u serveru, velky problem. Vetsina mensich spolecnosti
maji servery nekde jinde, jen ne u sebe - ono dotahnou ti nekam 10Mbps linku
neni zadarmo a vybaveni serverovny take neni nejlevnejsi zalezitost. Takze
ani neni realna moznost chladic kontrolovat. A kdyz odejde, tak uz je
vetsinou pozde.....
Ono ani ve vlastni serverovne to neni o moc lepsi, jen se lepe opravuji HW
problemy. Kdyz je v serverovne par desitek serveru a do toho jeste huci
klimatizace, tak stejne neni slyset, ze nejaky chladic odchazi. Krom toho
server ma vetsinou vetraku vetsi mnozstvi - procesory, pevne disky, pridavne
chlazeni v casu,.....

Ale zcela realne - P4 se hreje take jako ....., spotreba energie je
srovnatelna s Athlonem. Jedine, co by procesor P4 mohlo teoreticky zachranit
pred absolutni skazou je masivni pasivni chladic. Ale ja to zkouset nebudu,
pokud se najde nejaky odvazlivec, at prosim preda zkusenosti zbytku sveta
:-)

BTW - jeste k tomu AMD - ja nerikam ze je spatne, jen bych ho osobne nedaval
do serveru. Ale doma na sve Workstation mam Duron 1200 a mohu rici, ze
vykonostne je na tom temer stejne jako P4 1.6GHz (pokud ovsem program neni
kompilovan s podporou SSE2)

Pavel Rauš

CPAN.CZ -