wine & office

Libor Dub libor_dub na email.cz
Čtvrtek Březen 7 13:38:08 CET 2002

> pod Win si celkem nemuzu stezovat (mam na mysli Ofice 97 bez SR), vyssi verze jsou vhodne pro masochisty, majitele silnych PC a neuveritelne velkych disku, s tim souhlasim.
> Hlavne jsem si od toho sliboval 100% kompatibilitu s Office dokumenty bez nutnosti nejakych konverzi. Predevsim jsem ale chtel zkusit, jestli to vubec bude fungovat - vypada to spis ze ne

Jako zkušený uživatel různých balíků Officů Vám můžu solidně
a nezaujatě říci, že ani Office 97 není stabilní. U jednoho dopisu
se Vám to neprojeví, ale pokud píšete stostránkovou technickou zprávu
nebo diplomku plnou vzorců, obrázků a formátování, buďte si jistí
že spadne. To nejhorší ale je to, že Vám dokáže nenávratně zničit
zdrojový dokument (a nějaká ta nouzová obnovitelná záloha samozřejmě
selže) a pak si můžete vytrhat vlasy. Proti tomuto se můžete bránit
jen včasným zálohováním, nic rozumnějšího se na příslušných diskuzích
nevyskytlo. Podobně se chová i MS Office2000, pozdější SW jsem pod
rukama neměl.
Jiný Officy také samozřejmě padají, ale nikdy mi nepoškodily
editovaný dokument.
Co se týče kopaktibility, takový OpenOffice nebo StarOffice (prakticky
to samé) jsou na čtení a zápis 100% kompaktibilní, jen při editaci
MS Word dokumentu nemůžete editovat některé OLE objekty, jako rovnice
z Microsoft Equation 3.0 nebo jak se to jmenuje. Prostě celkem žádné
omezení.

Oak

---
   ---------> Created by Email.cz