wine & office

Libor Dub libor_dub na email.cz
Čtvrtek Březen 7 14:13:33 CET 2002

> OpenOffice a StarOffice nejsou vubec 100% kompatibilni!
> Dle mych zkusenosti, bezproblemu prevedou z wordu maximalne cisty text s
> odstavci, mozna nejaky obrazek(i to mu delalo problemy), ale vubec si
> nedokaze poradit s takovymi vecmi jako jsou ramecky, textove pole apod. Mam
> 80% svych dokumentu jako seminarni prace a laboratorni protokoly s ramecky,
> vzorci, obrazky, tabylky...  StarOffice NELZE  pouzit :(

Já používám SO 5.2 od SuSE (verze 7.2) a nesetkal jsem se s jediným
problémem - vše OK, včetně tabulek, obrázků, vzorců, vektorové grafiky,
všechno z Wordů 95 a 97. Na Wordy vyšší prý budou stačit placené SO 6.0.
Pokud máte starší SO, zkuste 5.2-ku, jinak to bude asi skutečně
problém.

> Jenom netrpelive cekam na dobu, kdy bude solidni otevreny format pro
> dokumenty, se kterym bude pracovat vetsina kancelarskych baliku. At na win

To čekáme všichni, ale bohužel takový Microsoft bude stejně obecné
standardy s určitostí ignorovat.

> nebo linuxu. Nemam KOffice, ale myslim, ze dokonce i on ma svuj format.
> Clovek si proste nevybere a musi sve dokumenty sazet do pska, coz neni myslim

KOffice má skutečně svůj formát pro dokumenty, tuším přípona *.kwd.
KO se vůbec liší od všech ostatních balíků svojí filosofií všechno
framovat. Nejnovější verze je už asi i stabilní (zatím mi ještě nes-
padla ani jednou). Má velmi pohodlné intuitivní ovládání. Zatím však
mu chybí dostatek funkcí - např. takový KSpread nemá ani pořádný
základ statistických funkcí (chybí některá základní rozdělení,...) a
u ostatních (fft, ap.) je to ještě horší, většinou nejsou vůbec.
Ale až více dospěje, bude to určitě můj favorit.

Oak

> pro hodne lidi ono...
>
> Lukas Marsalek

---