NAT a mailserver

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Březen 11 00:07:57 CET 2002

ahoj,

> mam takovy dotaz. protoze mam nat, nefunguje mi routovani
> ja_neverejna_adresa -> moje_verejna_adresa -> ja_neverejna_adresa.
> bohuzel potrebuju rozchodit maily a mailer rve, ze se na me nemuze
> pripojit. je tedy resenim udelat si vlastni DNSku, kterou nastavim
> jako primarni, kde mu jako MX zaznam pro mou domenu nalzu lokalni
> neverejnou adresu? neda se to udelat nejak jednodusseji?

??? pokial nefunguje maskarada zacal by som tam! A zacal by som
exkurziou v archive tejto konferencie. Su tam rady a odkazy na
spickove clanky kde je to pekne popisane (inak na www.root.cz).

A co sa tyka toho odosielania tiez by som zalovil v archive,
pripadne v dokumentacii k sendmailu. Da sa nakonfigurovat tak,
aby maily odosielal v davkach po pripojeni (fronta sa "vyprazdnuje"
- teda nuti k odoslaniu sendmail -q).

A posledne upozornenie. Je absolutnym nezmyslom davat do DNS
neverejne adresy (teda pokial to ma dalej "cestovat" internetom)!
A MX zaznam sluzi na nieco uplne ineho... RTFM!

Vlado

--
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio