NAT a mailserver

Tomas Zahradnicky, Jr. zahradnicky na appleklub.cz
Pondělí Březen 11 08:20:34 CET 2002

>ahoj,

>??? pokial nefunguje maskarada zacal by som tam! A zacal by som
>exkurziou v archive tejto konferencie. Su tam rady a odkazy na
>spickove clanky kde je to pekne popisane (inak na www.root.cz).
>
>A co sa tyka toho odosielania tiez by som zalovil v archive,
>pripadne v dokumentacii k sendmailu. Da sa nakonfigurovat tak,
>aby maily odosielal v davkach po pripojeni (fronta sa "vyprazdnuje"
>- teda nuti k odoslaniu sendmail -q).
>
>A posledne upozornenie. Je absolutnym nezmyslom davat do DNS
>neverejne adresy (teda pokial to ma dalej "cestovat" internetom)!
> [...]

Pardon, ale je videt, ze jste vubec nepochopil, co jsem zamyslel. Za
odpoved RTFM byste mohl byt z nekterych konferenci vyloucen (banned).
No nicmene jeste jednou:

nemohu se pripojit na svou verejnou adresu ze sve neverejne. jinak
maskarada funguje naprosto normalne. me to az tak nevadi, ale mailer
se z toho muze zblaznit. proto jsem navrhoval do sveho interniho dns
serveru vlozit jako MX svou neverejnou adresu aby to uspokojilo
mailer a vy jste si to vykladal jako bych chtel menit MX pro svou
domenu na nelokalnich DNS.

az si mailer zjisti z lokalniho DNS nalhanou adresu, rekneme
10.1.1.1, spoji se lokalne a nebude se delat zbytecnej bordel,
maskarada a spoustu dalsich "nepotrebnych k tomuto ucelu" veci.

-Tomas
--
# Tomas Zahradnicky, Jr
# The Czech Technical University