NAT a mailserver

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Březen 11 08:57:36 CET 2002

Pekny den ;o)

> Pardon, ale je videt, ze jste vubec nepochopil, co jsem zamyslel. Za
> odpoved RTFM byste mohl byt z nekterych konferenci vyloucen (banned).

Odpoved RTFM je niekedy najuzitocnejsia! A nebolo to suche,
podla otazky "protoze mam nat, nefunguje mi routovani" je najjasnejsie,
ze nechapete zaklady. Preto som Vam odporucil co-to precitat
a bol mysleny clanok www.root.cz/clanek.phtml?id=980 a jeho dve
nasledovne pokracovania+odkazy.
A co sa tyka DNS je tiez vhodne si urobit vo veci poriadok! Pokial
sa nieco pokusa dorucit mail zisti si z DNS adresu na ktoru to ma dorucit
a podial mu prinarny DNS odpovie napriklad 10.1.1.1 kam to asi posle???

> No nicmene jeste jednou:
>
> nemohu se pripojit na svou verejnou adresu ze sve neverejne. jinak
> maskarada funguje naprosto normalne. me to az tak nevadi, ale mailer

??? No neviem, ale ja som sa docital:
??? Takze co funguje a co nie???

> se z toho muze zblaznit. proto jsem navrhoval do sveho interniho dns
> serveru vlozit jako MX svou neverejnou adresu aby to uspokojilo
> mailer a vy jste si to vykladal jako bych chtel menit MX pro svou
> domenu na nelokalnich DNS.

Je nutne si uvedomit, ze v DNS sa navonok nemozu objavit lokalne
zaznamy! Ako sa postavi stroj z internetu k adrese 10.1.1.1??? Asi to
tazko posle!
Co tak donutit sendmail, aby postu posielal dalej na lokal?
Znovu si odpoveme RTFM! Ale konkretne toto sa hlada dost tazko,
ale je to tam ;o)

> az si mailer zjisti z lokalniho DNS nalhanou adresu, rekneme
> 10.1.1.1, spoji se lokalne a nebude se delat zbytecnej bordel,
> maskarada a spoustu dalsich "nepotrebnych k tomuto ucelu" veci.
No takze ak si urobite "vlasntu" domenu "pocitac.ja" tak ano,
ak tam ma byt korektna domena z internetu tak velmi tazko...

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799