NAT a mailserver

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Březen 11 09:11:23 CET 2002

Pekny den,

> Nat funguje. Jediny, co nefunguje je, kdyz se chci pripojit sam na
> sebe pres svou verejnou IP adresu:
>
>   Ja -nat-> firmy_co_mi_poskytuje_internet -nat-> svet ->
> firma_co_mi_poskytuje_internet -nat-> ja

??? skuste popisat AKO!
Krastalova gula je to jedine, co vam podla tohoto popisu da nejaku
odpoved!

> Protoze nemam verejnou IP adresu. To je ten problem. :-)

No tak sa skuste zamysliet ako sa podari paketu zvonku (ak to teda
spravne chapem) najst lokalnu adresu?
V pripade navratu paketu je to jasne, stara sa o to NAT ;o)
Ale ak ja skusim ping z hocijakeho pocitaca z internetu na moju
aktualnu IP adresu 10.1.2.2 velmi tazko dostanem odpoved!

Inak k Vasmu problemu - skusim by som sa dohodnut s provaiderom.
Ma to viac moznosti, napriklad:
1. forward posty (posta by ale mala byt na stroji ktory robi NAT z verejnej
    na neverejnu (vasu) podsiet, alebo tam musi postu minimalne vediet dostat
2. zriadit si postove konta u provaidera a vyberat si ich odtial...

Vlado