NAT a mailserver

Tomas Zahradnicky, Jr. zahradnicky na appleklub.cz
Pondělí Březen 11 08:56:45 CET 2002

>Takze  se chcete z vaseho stroje s neverejnou adresou spojit na nejaky
>jiny  stroj  v internetu s verejnou adresou. Kdyz se zkusite spojit na
>prislusny  port  toho  verejneho  stroje  telnetem,  tak  se  to vubec
>nespoji? Co treba ping?

Nat funguje. Jediny, co nefunguje je, kdyz se chci pripojit sam na
sebe pres svou verejnou IP adresu:

  Ja -nat-> firmy_co_mi_poskytuje_internet -nat-> svet ->
firma_co_mi_poskytuje_internet -nat-> ja

Pokud se pripojim na svou verejnou IP adresu, rekneme z dial upu, vse je ok.

>NAT  tomu  nemuze  branit.  NAT  prelozi vasi neverejnou na verejnou a
>vice-versa, takze by problem byt nemel. To jde spise o nejakou blokadu
>portu firewallem, nebo neco podobneho.

Ja si to myslim taky, ale neni v mych silach ovlivnit providera
(firmu ve stejnem dome) aby odrusil firewall, ze si ho udelam sam.

>Ten  vas  lokalni  stroj  tedy  ma  dve  sitovky a dela NAT z jedne na
>druhou?

Ano

>Pokud  bezi  NAT primo na tom stroji ze ktereho se spojujete,
>tak proc to neodesilat primo z te adresy ktera vede ven?

Protoze nemam verejnou IP adresu. To je ten problem. :-)

-Tomas
--
# Tomas Zahradnicky, Jr
# The Czech Technical University