NAT a mailserver

Petr Klimovic linux2 na pizi.cz
Pondělí Březen 11 09:48:39 CET 2002

TZJ> Ven se dostanu bez problemu. Dovnitr treba na POP taky.

Odkud se dostanete dovnitr? Na neverejnou adresu se prece z Internetu
nemuzete spojit.

TZJ> Jedine, co
TZJ> nejde je se dostat zevnitr (192.168.254.5) na sebe sama pres venkovni
TZJ> adresu 212.27.223.186. Uz je to jasnejsi?

A uz se to zase zamotava. Predstavte si, ze navazujete TCP spojeni.
Zadavate cilovou adresu a nestarate se pres co to leze. Jak zadate, ze
se chcete spojit pres ten venkovni stroj?

TZJ> Proto jsem navrhoval si
TZJ> otevrit lokalni DNS, ktery rovnou maileru nalze, ze MX neni
TZJ> 212.27.223.186, ale 192.168.1.1 anebo 192.168.254.5. Tim se mailer
TZJ> uspokoji a vse bude fungovat (snad) jak ma.

Z tohoto chapu, ze chcete odeslat mail na SMTP server. V soucasne dobe
ma domena na kterou ten mail posilate jako MX nastaven ten winroute
providera? Pak je tedy problem, ze onen Winroute neprijima SMTP postu
na vnitrnim interface. To je ovsem chyba toho WinRoute. Predpokladam,
ze vam na tom stroji provider provozuje mail server a posta z nej pak
jde k vam?

Hmmmm, reseni s DNS se mi nelibi, protoze pak maji stroje uvnitr vasi
site jine udaje, nez zbytek sveta.