velikost disku

Tom Hudec Tom na ABBA.cz
Pondělí Březen 11 16:36:06 CET 2002

pmarik na gateway.cz wrote:
> #V partition table je pro cylindry pouze 10 bitu, takze vyssi
> #hodnota tam
> #byt ani nemuze. Linux to stejne ignoruje a ridi se LBA - tj udajem
> #o prvnim sektoru a poctu sektoru - partition je tedy 2GB.
>
> no ja jsem si rikal, ale podle LBA by tam tedy melo byt vic hlavicek ne?

Mozna jsem se spatne vyjadril. Ona to nemusi byt LBA geometrie. Podstatne
je, ze se k disku pristupuje linearne podle poctu sektoru od pocatku.

> #Co dava tento prikaz?
> #tune2fs -l /dev/hdc1 | grep Block
>
> proxy:~ # tune2fs -l /dev/hdc1 | grep Block
> Block count:              516064
> Block size:               1024
> Blocks per group:         81

Takze partition je 2GB, ale filesystem ma pouze 0,5 GB.
Treba pomuze resize2fs(8).

--
Tom Hudec <Tom(at)ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://ABBA.cz/

   .''`.  The box said Windows, NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people