Proc apache zmeni hlavicku html stranky?

Sasa Zondecky sasa na serverpc.op32.vzp.cz
Pondělí Březen 11 15:06:04 CET 2002

Vazeni,
provozuji web pod apachem na Linuxu jiz cca 3 roky.
Drive jsem mel RH 6.1 a nyni mam RH 7.0 s Apache ver 1.3.14
Nyni jsem zpozoroval (pro mne podivne) chovani web serveru:
Html dokumenty jsou generovany ve Windows s "charset=windows-1250" a ukladany na sambou sdileny disk na Linux.
V hlavicce maji doslova toto: <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1250">.
Jestlize je otevru(at mozillou na Linuxu, ci IE5.0 u gejtse) jako soubor z filesystemu je vse O.K.
Kdyz jsou zobrazovany prohlizecem pres protokol http maji touto novou hlavicku: <meta HTTP-Equiv="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">.
Takovy dokument, ktery nahodou obsahuje znak paragrafu (#167) je pote spatne interpretovan, protoze misto paragrafu je zobrazene podtrzitko.
Je to pro mne nepochopitelne zvlaste proto, ze tento znak ma v obou kodovych strankach stejne misto. Jine znaky jsou zobrazovany naprosto korektne.
Jiz se s tim nekdo z vas setkal?
Co muze byt pricinou takoveho chovani?
Dik za radu.
Sasa Zondecky