Sdělení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Pátek Březen 15 09:44:39 CET 2002

> Ono je to trosku slozitejsi. Otazka zni, zda je notebook sam o sobe
> bez operacniho systemu pouzitelny? Neni.

to je rovnaka otazka ako integracie IE do windows. exituje moznost ako
pouzit ten notebook bez windovs = ano urcite. su vyndows neoddelitelnou
sucastou? => nie (inak bi nemali vlastnu polozku na ucte)

> Vyrobce vam dodava hotovy vyrobek skladajici se z nekolika casti, v
> nasem pripade kus zeleza a kus software.

ja chcem len kus zeleza a ten SW sa plati zvlast (aj OEM verzia ma svoju
cenu)

> V dalsim kroku muzete chtit, ze chcete ten notebook bez BIOSu,
> protoze si tam chcete dat jiny lepsi, dalsi priklad muze byt,
> ze chcete auto bez jeho software v palubnim pocitaci, protoze si
> napisete vlastni lepsi atd.

bios a SW v palubaku je nieco ine. BIOS je sucastou HW a palubak je
embedet system.

> Jen rozhodnout o tom, zda je to vazany prodej nebo ne, je dost
> zasadni a slozita otazka. Vzdy zvitezi ten s lepsim pravnikem. :-)

staci dokazat ze notebok sa da pouzivat bez daneho OS. nainstalujem tam
dos/BEOS/ ci hocico ine a slape.

> Dokud se neobjevi silnejsi poptavka po notebookach s linuxem,
> tak je nikdo nabizet nebude. :-(

ide oto ze toto je notebook z PREDINSTALOVANYM operacnym systemom.
minimalne pri instalacii niekdo ZAMNA suhlasil z licenciou z ktorou
ja NESUHLASIM! Uz len to je pravne napadnutelne. navyse EULA spomina ze
ked stim nesuhlasim tak my predajca vrati prasule. co je to iste ako
kebi mi to predal nenainstalovane a usetril bi za pracu technika ;)

--
Niesom povinny byt taky, aky by som podla ostatnich mal byt.
Je to ich omyl nie moje zlyhanie.