Jak vytvořit RPM z tar.gz nebo tar.bz2 ?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pátek Březen 15 18:21:14 CET 2002

Prosím, mohl byste mi někdo poradit, jak si vytvořím rpm balíček pro SuSE
7.2, pokud si stáhnu nějaký tar.gz nebo tar.bz2 soubor ?

Díval jsem se na rpm-howto (en), tak jistou představu mám, ale jak to
provést prakticky nevím.

Nepochopil jsem na co je ten "Patch:" a "BuildRoot:" v hlavičce a pak moc
nerozumím (spíš vůbec) těmto řádkům

%prep
%setup -q
%patch -p1 -b .buildroot

%build
make RPM_OPT_FLAGS="$RPM_OPT_FLAGS"

%install
rm -rf $RPM_BUILD_ROOT
mkdir -p $RPM_BUILD_ROOT/usr/bin
mkdir -p $RPM_BUILD_ROOT/usr/man/man1

install -s -m 755 eject $RPM_BUILD_ROOT/usr/bin/eject
install -m 644 eject.1 $RPM_BUILD_ROOT/usr/man/man1/eject.1

%clean
rm -rf $RPM_BUILD_ROOT

%files
%defattr(-,root,root)
%doc README TODO COPYING ChangeLog

/usr/bin/eject
/usr/man/man1/eject.1

Jak začít ?
Stáhl jsem si tedy např. "alsa-driver-0.9.0beta12.tar.bz2" a rozbalil do
adresáře /home/petr/alsa-driver-0.9.0beta12/
- zatím jsem nedělal žádné "./configue", "make all" ani "make install",
abych linuxa zase nedraždil viz. příspěvek "alsa-driver-0.9.0beta12.tar.bz2
+ jsem zkopíroval System.map a linux to kupodivu nepřežil"

Jak si tedy vytvořím rpm balíček "alsa-driver-0.9.0beta12.rpm", abych ho
mohl kdykoliv nainstalovat nebo odinstalovat pomocí Yast2 v KDE 2.1 ? Pokud
by se tento postup lišil od obecného postupu při tvorbě rpm balíčků z tar.gz
nebo tar.bz2 souborů, tak se prosím zmiňte o rozdílech. Škoda, že něco o RPM
není v Czech-Howto. Když mi poradíte a povede se mi to provést, mohl bych
případně i něco do Czech-Howto poslat.

Děkuji mockrát, Petr Novák