Sd?lení Ú?adu pro ochranu hospodá?skésout??e

Bohdan Milar milar na tyflocentrum-ol.cz
Sobota Březen 16 16:30:38 CET 2002

On Fri 15. March 2002 00:21, you wrote:
> Pekny den ;o)

25Kc.

> Tesne vedla! DPH je o tom, ze je to dan postupne "nabalovana" na cenu
> a zaplati ju konecny spotrebitel z celej sumy!

Presne tak.

> Ale ak nieco skonci u platcu DPH stat z toho nema absolutne nic!

a) DPH plati vzdy konecny spotrebitel, tj. i ten platce DPH, ktery si to
nechal. On by tu dan dostal vracenou jen tehdy, kdyby to prodal dal.

b) Co je nam po tom, jestli z toho stat neco ma nebo ne? My snad nejsme stat.
My jsme skupina lidi, kteri se snazi pouzivat to, co jim s minimalnimi
naklady (free) prinasi maximalni uzitek. Stat jsou urednici sedici za nase
penize na ministerstvech a kupujicich za nase penize Windowsi do PC koupenych
opet za nase penize.

> Akurat by sa to malo prejavit v prevadzkovej rezii a teda v cene produktu,
> ktory dotycny platca produkuje a malo by to teda nejak zlomkovo
> zvysyt cenu produktu a tu by sa mala prejavit znova DPH zaplatena
> konecnym spotrebitelom ;o).

To jeste navic k tomu, ze platce tu DPH zaplatil. Jinak je to ale u retezce
neplatcu DPH. V pripade zajmu vysvetlim.

Nyni bych si ale dovolil navrhnout tento ekonomicky krouzek ukoncit. Je
urcite fajn, ze se nekteri snazi vyuzit zakonne prostredky k pomoci nasi
veci. Ja se vsak domnivam, ze zakony na "ochranu" hospodarske souteze jsou
ponekud necitlivym zasahem do svobodneho trhu (blize vizh www.libinst.cz). A
BTW co bychom mohli cekat od uradu, ktery ma WWW designovane pro M$ (Java v
hlavnim menu, tabulky xls apod.)

Pokud chceme, aby produkt (tj. Linux), na kterem se kazdy svym kouskem (napr.
ucasti v teto konferenci) podilime, uspel, musime o jeho kvalitach presvedcit
potencialni uzivatele. A potencial je zde znacny. Nazor, ze M$ Win je velky
virus prevlada u mnoha letitych uzivatelu. Myslim, ze to chce dobry marketing
v nejsirsim slova smyslu. Tj. jit prikladem, pozitivnw vyuzivat medii (tj.
nejen lit spinu na konkurenci) a informovat neinformovane.

S pozdravem
		Bohdan Milar