Sd?leni U?adu pro ochranu hospoda?skesout??e (dlhsie)

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Březen 18 23:11:41 CET 2002

Pekny den ;o)

> A to mam byt analogie kradeni SW? To by si ten skudce musel vytvorit
> kopii toho auta.

Nie, to ma byt len povzdych, ze komunizmus nas naucil cenit si hmatatelne
veci ale "dusevno" - cize skutocnost ze niekto nieco vytvori myslenim
si necenime. Alebo poopravim sa - cenime, ale nemame zabrany
"si to pozicat".
Ked odbocim od temy SW a nazriem do problemov autorskych prav
v oblasti fotografie, s ktorou sa stretavam denne. Mam kopec zakaznikov,
ktori sa cuduju ked mam vyhrady k obrazkom vystrihnutym z casopisov,
ktore chcu na prospekt. A nejde im do hlavy, ze niekto si za tu "fotku"
co doniesli zasluzi honorar... Ze niekde musel docestovat, ze tam zabil
cas, minul mozno kopec filmu, musel si kupit fotak... Ved je to "len"
obrazok... Co sa skryva za nafotenim ich casto prekvapi...
Alebo z ineho sudka - skuste vyrabat tricka s kacerom Donaldom.
Velmi rychlo Vas niekto napadne za to, ze ste pouzili napad
niekoho ineho (a dokonca sa na nom nabalujete ;o)).
Prosto len si treba uvedomit, ze autorsky zakon je tiez
len a len zakon a chrani dielo, ktore autor vytvoril.
A priznava mu odmenu za skutocnost, ze niekto
jeho dielo vyuziva. Potom je len na samotnom autorovi
ake pravidla pre pouzitie jeho vytvoru stanovi a aku odmenu
za to bude chciet (od freeware cez shareware az po firmy
zdruzene v BSA ;o)).
No a je len na cloveku, ktory chce dielo pouzit ci je ochotny
tieto podmienky akceptovat (ci si napriklad u MS produktov
zvazi optimalnost pomeru cena/vykon/naroky co to ma vediet).
Ono aj ked Software 602 poskytla zakladny kancelarsky balik
zdarma vecsina ludi stale pouziva ukradnuty MS Office...
A ta 602-ka by im stacila uplne bohate. Je tam ale to slovko Ale...

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas
tel.: 044/5521653, fax: 044/5621454