Sd?leni U?adu pro ochranu hospoda?skesout??e (dlhsie)

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Úterý Březen 19 07:27:28 CET 2002

On Mon, Mar 18, 2002 at 11:11:41PM +0100, Vladimir Rengevic wrote:
> Prosto len si treba uvedomit, ze autorsky zakon je tiez
> len a len zakon a chrani dielo, ktore autor vytvoril.
> A priznava mu odmenu za skutocnost, ze niekto
> jeho dielo vyuziva. Potom je len na samotnom autorovi
> ake pravidla pre pouzitie jeho vytvoru stanovi a aku odmenu
> za to bude chciet (od freeware cez shareware az po firmy
> zdruzene v BSA ;o)).

No a prave toto se mi na dnesni forme ochrany autorskych prav vubec
nelibi. Dovedete si predstavit, ze by vyrobci jinych produktu
stanovovali podminky, za jakych budete moci jejich dilo vyuzivat? Ze
napriklad nemuzete nejakou vec rozebrat, zbyste se podival jak funguje?
Ze pokus o takova zjisteni bude dokonce porusenim zakona? Za si nemuzete
vec, kterou jste si koupil upravovat, aby fungovala podle vasich
predstav?
Pripada mi, ze obzvlaste velci vyrobci sw prosazuji podobnost sw a
ostatnich veci tam, kde se jim to hodi (kradez sw je stejna kradez, jako
kradez rohliku), ale v ostatnich vecech (zaruka, moznost zasahu "majitele",
pujcovani, ...) velice ochotne akceptuji jejich naprostou odlisnost. Je to
sice pochopitelne, ale je otazka, zda to muze fungovat.

P. S. K tomu prikladu s fotkama. Ten fotograf snad za to dostal
zaplaceno od toho casopisu? A ten Vas zakaznik si ten casopis take
koupil?

--
Michal Kašpar