modversions.h v SuSE - povinné zlo téměř vyřešeno ?

Ladislav Michl ladis na psi.cz
Úterý Březen 19 06:51:20 CET 2002

On Mon, Mar 18, 2002 at 05:41:43PM +0100, n_petr na seznam.cz wrote:
> Co zase tak pohnulo žlučí na této zpráve ? Tak tedy znovu. V googlu jsem dal
asi tak: první dotaz na toto téma byl o tom, že vám schází modversions.h,
to ukazuje, že jste udělal chybu při konfiguraci/kompilaci jádra.
tvrdíte-li, že jste čerstvý začátečník, proč začínáte zrovna překladem
jádra?
> hledat modversions.h a našel odpověď na to, udělej "make dep" a ono ti to
> udělá modversions.h. Navíc mi to někdo radil i tady. Nic takového se však
> nevytvořilo. Jinak ".depend" a ".hdepend" to není, už jsem to vyzkoušel
> metodou pokus omyl :(. Tak jsem zkoušel zadat na tvoji radu "man
> config_modversions" a nic. Pak jsem zkoušel "man Rules.make" a zase nic. Ano
> neobtěžoval jsem se to číst, protože mi to nenapsalo nic, leda příkaz
promiňte, tohle je zvláštní nevyváženost. od člověka, který edituje Makefile
jsem čekal, že bude schopen podívat se i do Rules.make
> neexistuje. Když mi prosím poradíš, kde si to mohu přečíst, rád si to
> přečtu. Jo a budu jedině rád, když mi vysvětlíš jak mám řešit porblémy, když
> ne metodou pokus omyl. Myslel jsem si, že je to na počítačích celkem běžný
ne! pokus-omyl je zavrženíhodná metoda *) metodika řešení problému:
chybí modversions.h - podíváme se, kde se nachází
$ grep src/linux/* modversions.h
a vida Makefile a Rules.make. Makefile nám řekne, že modversions.h nějak
souvisí s CONFIG_MODVERSIONS a Rules.make říká, jak se tento soubor
vytvoří. o CONFIG_MODVERSIONS se lze dočíst v nápovědě k jádru
(Configure.help, jak už psal Michal) a
$ rgrep CONFIG_MODVERSIONS src/linux/Documentation/*
ukáže zajímavé věci v src/linux/Documentation/kbuild/ (mimochodem,
zkuste výše uvedené provést taky pro System.map a dostanete odpovědi na
většinu otázek, které jste položil v
*Subject: alsa-driver-0.9.0beta12.tar.bz2 + jsem zkopíroval System
doufám, že teď už je to jasnější...
> [...]
> tu vládne nevlídná atmosféra vůči nováčkům. Jakoby tu byla uzavřená komunita
> těch NEJ lidí z naší compuvlasti vůbec, kteří pohrdají nedávnými win
> uživateli, ... tohle má spíš odrazovací charakter (strejda Bill jistě počítá
> s úsměvem rychtáky) a moc se nepodobá filozofii linuxu (ale co já vím o
> filozofii linuxu, když nejsem žádnej namakanec, že). Inu každý není
> programátor z povolání a nenarodil se s integrovaným linchipem v mozku ani
> nemůže trávit u počítače ještě více času, protože den 25 hodin prostě nemá a
> je plno i jiné práce, než dřepět u počítače. A
*) za použití sofistikovanější metody lze dobu "trávení u počítače"
výrazně zkrátit :-)
> zdá se mi, že se konference občas podobá velkému \begin{theindex}
> \item{najdi si to sám} \end{theindex}. Je tahle konference stvořena pro
> získávání rad od zkušenějších nebo jeden velký křížový odkaz ? Pár lidí
> kritizuje, pár lidí radí. Co takhle zkritizovat, a přivést na denní
> světlo... Nejsme snad technoidi, ale máme srdce a můžeme se tudíž bavit jako
> lidé !
to jistě ano, dodržíme-li určitá pravidla. v dotazu mi chybělo co chcete
udělat a jaký jste k tomu zvolil postup. tímto způsobem lze snáze přijít
na to, co děláte špatně aniž by bylo nutné uvážit všechny (a mnohé ani
nedomyslet) možnosti. moje srdce z neuplného popisu nevytuší, co máte na
srdci...

krásné ráno
	ladis