Sd?leni U?adu pro ochranu hospoda?skesout??e (dlhsie)

Petr Klimovic linux2 na pizi.cz
Úterý Březen 19 07:33:29 CET 2002

VR> Prosto len si treba uvedomit, ze autorsky zakon je tiez
VR> len a len zakon a chrani dielo, ktore autor vytvoril.
VR> A priznava mu odmenu za skutocnost, ze niekto
VR> jeho dielo vyuziva. Potom je len na samotnom autorovi
VR> ake pravidla pre pouzitie jeho vytvoru stanovi a aku odmenu
VR> za to bude chciet (od freeware cez shareware az po firmy
VR> zdruzene v BSA ;o)).
VR> No a je len na cloveku, ktory chce dielo pouzit ci je ochotny
VR> tieto podmienky akceptovat (ci si napriklad u MS produktov

Problem je v tom, ze onen myslenkovy prostor, ktery si pro sebe
zabiraji ti kdo to vymysli je pomerne maly. Rohliky muze pect
jakakoliv pekarna, ale kacera donalda uz proste nikdo jiny nesmi
znova vymyslet. Dneska je mnohem tezsi zjistit, zda uz nekdo neco
podobneho nema, nez neco vymyslet. Ja chapu, ze ten zakon ma umoznovat
lidem se zivit hlavou, ale zaroven to umoznuje privlastnit si kus
"mylenkove oblasti lidstva" a tu si zabrat pro sebe.

Daląí informace o konferenci Linux