poskozene prilohy e-mailu

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Březen 21 15:26:47 CET 2002

> otestoval som to, pretoze aj ja som sa s tym uz stretol, ze prisli
obcas
> poskodene xls prilohy.
> Pouzil som OE6 (ale verzia je nepodstatna) a sendmail 8.9.3. Zistil
som kedy
> pride zmrsena  XLS priloha.
> V OE6 som nastavil UUENCODE
> (Nastroje-moznosti-odosielanie-prosty text-nastavenie prosteho
> textu-UUENCODE)
>  potom staci poslat postu s XLS prilohou a priloha pride zmrsena
:-(((

> Mozete to este niekto testnut aj na inej verzii sendmailu ci
> [...]

1) posilat uuencode je cunarna (RFC jej nezna)
2) jak uz se tady nekdo strucne zminoval problem s poskozenyma priloha
je v tomhle:

- zprava obsahuje textovou cast s ceskymi znaky a nejakou prilohu
(binarni)
- prvni SMTP server je sendmail 8.9.x
- klient posila postu na sendmail s vyuzitim 8BITMIME (text part s
diakritikou neni tedy
  prevedena pomoci quoted-printable ci base64)
- sendmail server pri dorucovani zpravy zjisti, ze SMTP server, ktery
pro
 danou edresu prijima postu nepodporuje 8BITMIME a proto provede
konverzi do 7BIT. Sendmail 8.9.X ma vsak chybu, ktera zpusobi, ze z
hlavicky
binarniho attachmentu se ztrati informace o pouzitem zakodovani
(Content-Transfer-Encoding:)
cili mail klient u prijemce ji neni schopen rozbalit.

Pozn: sendmailem konvertovane maily maji v hlavicce MIME partu
pripsano
neco jako : 'Autoconverted from 8BITMIME by sendmail' - cili
podle toho se pozna, ze jde o problem se sendmailem

ze MTA umi 8BITMIME se pozna podle jeho odezvy na EHLO povel (neni-li
radek s
8BITMIME v odeve neumi 8BITMIME)

reseni problemu je nahrada senamail 8.9.x novejsi verzi (8.11.x,
8.12.x)

D. Toman