VPN LINUX WINDOWS NOVELL4.11

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pátek Březen 22 00:10:31 CET 2002

On Thu, 21 Mar 2002, Boško Jaromír wrote:

> Mám provést připojení několika jedinců sedících uvnitř 'cizí' lokální sítě s
> naší pobočkou
> (tento vzdálený firewal zde nespravuji).
> Tito kolegové 'potřebují' mimo jiné přistupovat na NOVELL 4.11 ( Ethernet
> 802.2) a WIN NT.

4.11 se podle me da rozsirit na IP provoz a pak uz nemate problem udelat
nejaky IPsec tunel.

> Původní nástřel s PPTP neprošel přes vzdálený firewal, který tento protokol
> nepodporuje
> (ostatně je prý dost děravý).

Neni sice optimalni, protoze nesifruje ridici kanal spojeni, ale presto
mam pocit, ze neni evidovan ani jeden incident, kdy by byl tenhle tunel
uspesne napaden (coz muze svedcit o tom, ze to vlastne nikdo nepouziva).

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nikdy neni dobry napad navrhovat produkt pro chytre chudaky, ani  pro
chytre bohace. Chytri chudaci prijdou na to jak vas produkt ukrast.
Chytri bohaci si koupi cely vas podnik a kopnou vas do zadku.