RAID1 + ext2 vs. ext3

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pátek Březen 22 11:36:21 CET 2002

Michael Mraka wrote:
> premyslim jaky fs bude "nejvhodnejsi" pro disky, na kterych bude instalovana
> databaze.

Pokud mate Oracle, tak proc ho nenainstalujete na raw disky? Sice o tom
moc nevim, ale tusim, ze tim byste se mel filesystemovym problemum uplne
vyhnout.

Navic si nejsem jist, jestli Oracle na soubory se zurnalem (databazovym,
ne filesystemovym) nepouziva fsync() pripadne open() s flagem O_SYNC -
pokud ano (a jsem presvedcen ze ano), tak by snad mela odpadnout potreba
zurnalovaciho fs uplne.

Ja bych osobne pod Oracle zurnalovaci FS asi nedaval. Ale ja uz Oracle
neprovozuju a v dobe kdy jsem ho provozoval v Linuxu nebyly zurnalovaci
FS, takze moje nazory prameni spis z pocitu nez z prakticke zkusenosti.

Michal Ludvig