filesystem pristupny z Linuxu a Win2k

Michal Polák michal.polak na turboconsult.cz
Pondělí Březen 25 10:06:45 CET 2002

Zdravim vespolek,

hledam filesystem, ktery by splnil moje pozadavky:

- obsluha velkeho disku (80 GB)
- plne obsluhovatelny z Linuxu i Win2k (nejenom pro cteni ale potrebuji i
zapisovat)
- symbolicke linky
- Access Control Lists (ACL)
- online komprese

Zatim se mi nejblize pozadavkum jevi NTFS. Bohuzel ale NTFS5 (Win2k) je v
Linuxu pouze pro cteni.
Porad se nemuzu smirit s tim, ze by filesystem pro me pozadavky neexistoval.

Poradite nejaky filesystem, ktery by splnil vice mych pozadavku nez NTFS ?
Anebo poradite figle jak mych pozadavku dosahnout ?

Figl, ze si pod Linuxem nainstaluju VMWare, nainstaluju Win2k, do nich
pripojim partition s NTFS5, a z Linuxu budu zapisovat pres Sambu (smbmount
?), tak to by bylo opravdu krajni reseni (pokud je vubec schudne).
Pokud ale nekdo takto provozuje a bude rozumne fungovat i na mem Celeron
400, pak bych to zkusil.

Nejake lepsi napady ?

Zatim pouzivam Linux RH 7.1 s jadrem 2.4.18, ale netrvam na nich (Trvam na
Linuxu jako takovem).
Windows 2k zmenit/zbavit se bohuzel nemuzu.

P.S. Zhruba pred dvema lety jsem zkousel instalovat podporu komprese a ACL
do ext2, bohuzel neuspesne.
Bylo zapotrebi patchovat jadro. Jak jsme na tom dnes ?

Dekuji.
--
Michal Polak
system programmer, TurboConsult s.r.o.

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have another
glass.