Tisk na port (linux terminal server project)

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Pondělí Březen 25 15:07:04 CET 2002

On Mon, Mar 25, 2002 at 08:12:12AM +0100, Radek Harabis wrote:
> Zdravim vsechny,
> V souvislosti s diskuzi na tema "tisk na port" me napadla myslenka
> "emulace" Jet Direct na Linuxu.
>
> Predstavte si jednoduchou situaci:
> Linux v siti, na nem treba na paralelnim portu tiskarna XXX, dale klientske
> stanice s Micro$oft Window$, kde je nastavena jako mistni tiskarna XXX na
> portu JetDirect (nebo portu TCP/IP) s IP adresou Linuxu. O pripravu
> tiskoveho
> souboru se stara ovladac nainstalovany ve Window$.
>
> Odpadla by nutnost vytvareni sdileni tiskarny v Sambe.
> [...]

Ted se omlouvam, budu trochu mlzit (pac tu zadne Windows nemam).

Ta cast "emulace Jet Direct na Linuxu" by byt problem nemela.
Pokud vyradite filtry (if= v printcap) a fronty pojmenujete tak
jak je ma JetDirect, melo by to odpovidat pozadovanemu.

Aspon nektere verze Windows maji systemovou komponentu "TCP/IP printing"
(ci tak neco). Pokud ji nainstalujete, v nastaveni tiskarny pribude moznost
pripojeni na IP/frontu.

Pokud to rozbehnete, docela rad bych si o tom precetl.

Pekny den
--
Vaclav Stepan
w na linux.fjfi.cvut.cz