Diakritika v této konferenci

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pondělí Březen 25 21:17:48 CET 2002

   From: Oak <oak na yo.cz>
   Date: Mon, 25 Mar 2002 18:14:27 Mon, 25 Mar 2002 18:14:27 +0100

Zdravím,

   > Dostal jsem takový e-mail, jež mi vytýká diakritiku CP1250 a tak mě
   > zajímá, jaký panuje obecný názor.

rozhodně je lépe dodržovat standardy a používat ISO 8859-2.

   > Rád bych, ale na W2k bez možnosti instalace dalšího SW (a možná ani
   > pak by to nešlo) prostě psát v tomto kódování nelze. Otázkou je také,
   > kde je chyba ve zpracovávání hlaviček; myslím, že na straně mého
   > poštovního klienta yo.cz asi ne. Já zároveň nemám žádné potíže se
   > čtením žádných jiných příspěvků (ani na mé býv. klientské službě
   > email.cz), i když někdy musím kódování nastavit "ručně". Myslím, že
   > snad všechny současní klienti (případně starší updatovaní) umí pracovat
   > s více kódováními - je to přeci dnes nutná potřeba.

Bohužel ne všechny servery resp. jejich filtrovací programy to dokáží -
např. filtr této konference nedokáže pracovat s Vašimi e-maily korektně
a Vaši (korektní) hlavičku obsahující kódování windows-1250 přepíše na
hlavičku s iso-8859-2, ale tělo zachová beze změny. Výsledný e-mail je
tudíž nekorektním e-mailem a nemůže být korektně zobrazen v žádném
klientovi bez další akce uživatele. Někteří klienti - jako např. Gnus
v Emacsu - dokáží na požadavek uživatele zobrazit e-mail i v jiném kódování
než je v hlavičce e-mailu specifikováno, tudíž jejich uživatelům čtení
Vašich e-mailů může být nepříjemné - musí např. stisknout menu Commands ->
Display -> View as different encoding -> cp1250. Pokud tedy chcete psát do
této konference česky, doporučuji psát v iso-8859-2 dokud administrátor
této konference nesplní svůj slib a neopraví funkcionalitu filtru do doby
minus jednoho měsíce. Jste další člověk, který narazil na tento problém -
prosím nahlašte jej na adresu linux-admin_at_linux.cz.

   > Měl bych psát bez diakritiky?

Ne!

   > klávesnici. Proto to považuji za nemožné a případný takový požadavek
   > bych asi považoval za diskriminaci... Znamená to, že sem nepatřím?

To rozhodně ne.

Nevím, kdo Vám tohle napsal, ale přepošlete mu tento e-mail a požádejte
jej, aby tento problém také reportoval správci této konference a ne Vám,
který jste v tom nevinně.
--
Pavel Janík

If you, dear reader, have a better idea, you've got the source.
                  -- An unknown author in GNU Emacs' sources