Diakritika v této konferenci

Tom Hudec Tom na ABBA.cz
Pondělí Březen 25 23:52:41 CET 2002

Pavel Janík wrote:
>    From: Oak <oak na yo.cz>
>    Date: Mon, 25 Mar 2002 18:14:27 Mon, 25 Mar 2002 18:14:27 +0100
>
> Zdravím,

Ahoj!

>    > Dostal jsem takový e-mail, jež mi vytýká diakritiku CP1250 a tak mě
>    > zajímá, jaký panuje obecný názor.
>
> rozhodně je lépe dodržovat standardy a používat ISO 8859-2.

Plně souhlasím.

>    > Rád bych, ale na W2k bez možnosti instalace dalšího SW (a možná ani
>    > pak by to nešlo) prostě psát v tomto kódování nelze. Otázkou je také,
>    > kde je chyba ve zpracovávání hlaviček; myslím, že na straně mého
>    > poštovního klienta yo.cz asi ne. Já zároveň nemám žádné potíže se
>    > čtením žádných jiných příspěvků (ani na mé býv. klientské službě
>    > email.cz), i když někdy musím kódování nastavit "ručně". Myslím, že
>    > snad všechny současní klienti (případně starší updatovaní) umí pracovat
>    > s více kódováními - je to přeci dnes nutná potřeba.

Ano, umím si to zobrazit správně, ale jak Pavel píše dále, je to
nepříjemné u Vašich zpráv stále ručně přehazovat zobrazování z default
ISO 8859-2 na Windows-1250.

> [...]
> v Emacsu - dokáží na požadavek uživatele zobrazit e-mail i v jiném kódování
> než je v hlavičce e-mailu specifikováno, tudíž jejich uživatelům čtení
> Vašich e-mailů může být nepříjemné - musí např. stisknout menu Commands ->
> Display -> View as different encoding -> cp1250. Pokud tedy chcete psát do
> této konference česky, doporučuji psát v iso-8859-2 dokud administrátor
> této konference nesplní svůj slib a neopraví funkcionalitu filtru do doby
> minus jednoho měsíce. Jste další člověk, který narazil na tento problém -
> prosím nahlašte jej na adresu linux-admin_at_linux.cz.

Samozřejmě, že ne.

>    > klávesnici. Proto to považuji za nemožné a případný takový požadavek
>    > bych asi považoval za diskriminaci... Znamená to, že sem nepatřím?
>
> To rozhodně ne.

Souhlas.

>    > > Neposílejte prosím zprávy v kódování Windows-1250, zvláště pak, když
>    > > v hlavičce je uvedeno ISO-8859-2.
>
> Nevím, kdo Vám tohle napsal, ale přepošlete mu tento e-mail a požádejte

Byl jsem to já...

> jej, aby tento problém také reportoval správci této konference a ne Vám,
> který jste v tom nevinně.

Hmm, nevěděl jsem, že ke změně hlavičky dochází ve filtru konference.
Ovšem v pravidlech je přece napsáno, že se má používat kódování ISO.
Pokud se nepletu, umožňuje Outlook nastavit kódování e-mailů právě podle
ISO 8859-2. (Nemohu teď ověřit, nemám tu nikde Windoze...)

--
Tom Hudec <Tom(at)ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://ABBA.cz/

   .''`.  The box said Windows, NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people