pomoc s konfiguraci proftpd

Kocourek Lukas kocour na evropa2.cz
Úterý Březen 26 17:05:37 CET 2002

> Dobry den,
>   narazil jsem na mensi problem s konfiguraci ProFTPD Version
> 1.2.5rc1 na RH 7.2.
> Nedari se mi vytvorit uzivatele (ktery v systemu neexistuje),
> ktery by se mohl na ftp-ko prihlasit (napr. uzivatel user s
> heslem password). Dokazal jsem maximalne nastavit
> existujiciho uzivatele (coz vsak nechci, protoze by se tak
> nekdo mohl prihlasit primo do systemu).

IMHO tohle proftpd neumi.. bud pouzijte jineho ftp demona ktery umi
"nepouzivat" systemove ucty (napr. pureftpd nebo glftpd) a nebo jednoduse
pokud vam jde pouze o to aby se uzivatel nemohl prihlasit na shell ale na
ftp se dostal, tak mu ho v /etc/passwd zmente treba na /bin/false (musite
pak jeste pridat /bin/false do /etc/shells .. jinak se vam neprihlasi ani na
ftp)
... osobne mohu doporucit pureftpd.. ma velice rozsahle moznosti konfigurace
(neni problem napr. mit uzivatele v MySQL databazi a "pracovat" s nimi treba
pomoci PHP - coz je ale vyhodne pouze na vetsich serverech s hodne
uzivateli), je relativne bezpecny (pokud je dobre nastaven)

> Jeste takove dva poddotazy, jde nejak nastavit max. kapacita uploadu,
> nebo to, aby v uploadu mohli uzivatele mazat jen to co si tam
> nakopiruji?

muzete pouzit klasicke quoty (v pripade systemovych kont) a nebo toto take
umi pureftpd

kocour