FW: IPTABLES A PING

ArtComp - Petr Lorenc petr.lorenc na artcomp.cz
Středa Březen 27 10:00:44 CET 2002

Taky nazor!!! Uz jednou mi nekdo neco podobneho napsal, tenkrat i opravnene,
ale kdyz jsem poslal pozadovane nastaveni tak bylo ticho po pesine. Sam
odpovidam na podobne dotazy v jine konferenci, tady nepopularnich Windows,
ale protoze je znam, a neskromne muzu rict ze dobre, tak jsem se setkal s
hromadou problemu, a kdyz ma nekdo problem tak mu muzu poradit. Treba radou
typu "asi mas zanesenej karburator" (to k tomu prirovnani s autem). Kdyz
nevim tak mlcim a kdyz tusim tak napisu tip co by to mohlo byt pripadne
pridam doplnujici otazku.

Kdyz me Linux jako firewall den nebo nekolik dni funguje a najednou ping
rekne, ze odeslal x paketu a zadny neprijal, tak zkousim, jestli nekdo nema
tip kam se podivat. Rozhodne bych to nehledal v pravidlech, ktera funguji a
s pocitacem nikdo nic nedelal.

Ale proc to pisu. Vcera jste vedli dlouhou diskuzi o tom jak se nekdo stara
o svuj system a proc breci, kdyz mu nekdo ublizuje. Takova diskuze ale
nikomu nepomuze (doufam, ze ted nebude pokracovat!!!). Rozhodne jsou tu
lidi, kteri poradit umi nekdy jen jednim slovem nebo odkazem. Pokud me nikdo
na moji otazku neodpovi, tak se zamyslim jestli to umim formulovat lepe, ale
nemyslim, ze je nutne na zacatku musim popisovat vse.

Petr Lorenc