Error pri kompilaci jadra

Michal Kubecek mike na oksoftware.cz
Středa Březen 27 12:39:07 CET 2002

On Wed, Mar 27, 2002 at 07:44:50AM +0100, Petr Horacek wrote:

> Povoloval jsem si maskaradu a pri provadeni "make bzImage" mi to vypsalo
> error kvuli tomu, ze neni definovana promenna ip_masq_hash v ip_masq.c.
> Promennou jsem nasel nadefinovanou v ip_masq_mod.h.
>
> Tento hlavickovy soubor se ale prilinkovava do ip_masq.c za splneni podminky
> CONFIG_IP_MASQUERADE_MOD (ta neni ale vubec v .config pro jadro uvedena,
> stejne jako napr. CONFIG_IP_FORWARD, ktera je podle IP_Masquerade Mini Howto
> potrebna).

CONFIG_IP_MASQUERADE_MOD odpovídá položce 'IP: masquerading special
modules support' v konfiguraci, CONFIG_IP_FORWARD bude asi relikt
z nějakých starších verzí, u 2.2.19 nic takového není a forwarding
se povoluje pomocí 'echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward' (za běhu).

> Podminku jsem zrusil a nechal prilinkovat natvrdo a pak kompilace probehla.
>
> Dopustil jsem se nejake zavazne chyby? Nebo by bylo lepsi tyto 2 podminky
> dopsat do .config?

Nejlepší je konfigurovat to pomocí voleb v 'make menuconfig'
nebo 'make config', jinak nemáte jistotu, že se všechno přeloží
opravdu tak, jak má - tedy pokud nejste autorem příslušné části
jádra :-).

                                                       Michal Kubeček

P.S. Pokud používáte jakoukoli netriviální konfiguraci packet filteru,
     vřele doporučuji přejít na 2.4.18 a iptables, opravdu se to vyplatí.