AMD vs INTEL --> Linux

Martin Kokeš martin.kokes na gplus.cz
Pátek Březen 29 10:27:47 CET 2002

"Petr Stehlik" <pstehlik na sophics.cz> píše v diskusním příspěvku
news:1017348059.389.3.camel na Thunderbird...
> Ja jsem si myslel, ze Athlon XP ma stejnou instrukcni sadu jako P4 (mel
> by prece mit i SSE2). A navic, srovnavat tyhle dva procesory je fajn, XP
> totiz vzdycky vyhraje. Vice viz http://www.emulators.com/pentium4.htm

Asi jste se zmylil. Nadmnožina 3DNow! Professional obsahuje pouze podmnožinu
instrukcí SSE, neobsahuje 144 novych instrukci SSE2. vůbec Athlon XP a Duron
s jadrem Morgan jsou vubec prvni neIntel procesory s podporou SSE.

Ad ty testy, zapominate, ze v soucasne dobe Intel presel na 0.13 um
technologii a vetsi trace a L2 cache (ktera ma sirku 256 bit - proti 64
bitum Athlonu - datova propustnost 70.4 GB/s proti 13.3 GB/s Athlonu) -
jadro Northwood...

Priznejme si na rovinu, Athlon XP v soucasne dobe brzdi uzke hrdlo mezi
procesorem a pameti.

MK

P.S.: Mimochodem, toho pisu na Athlon XP 2000+, Soltek SL-75DRV4 a 512 MB
DDR CL2. ;-)