AMD vs INTEL --> Linux

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Sobota Březen 30 08:34:48 CET 2002

On Fri, 2002-03-29 at 10:27, Martin Kokeš wrote:
> "Petr Stehlik" <pstehlik na sophics.cz> píše v diskusním příspěvku
> news:1017348059.389.3.camel na Thunderbird...
>
> Asi jste se zmylil. Nadmnožina 3DNow! Professional obsahuje pouze podmnožinu
> instrukcí SSE, neobsahuje 144 novych instrukci SSE2.

Urcite jsem se zmylil, nikde jsem si to neoveroval, jen jsem si
pamatoval, ze z 3DNow! u K6 sli do 3DNow!Plus u starych Athlonu a pak to
jeste dvakrat zlepsovali - u Thunderbirdu a pak znovu u MP nebo XP. Mel
jsem za to, ze pridali i SSE2, kdyz to menili tolikrat :)

> Ad ty testy, zapominate, ze v soucasne dobe Intel presel na 0.13 um

to URL bylo hlavne o konstrukci jadra, ne o rychlostnich testech, ktere
jen potvrdily, ze rychlost CPU v GHz neni vubec smerodatna pri
porovnavani dvou tak ruznych architektur.

> Priznejme si na rovinu, Athlon XP v soucasne dobe brzdi uzke hrdlo mezi
> procesorem a pameti.

V tom URL, co jsem uvedl, se psalo i o tom, ze P4 potrebuje rychlou
pamet, protoze nezvladli pipelining (mam pocit). Nicmene 13 proti 70 je
velky rozdil, ale AMD na rychlem pristupu do pameti nastesti taky
pracuje :-)

> P.S.: Mimochodem, toho pisu na Athlon XP 2000+, Soltek SL-75DRV4 a 512 MB
> DDR CL2. ;-)

takze sam nejlip vite, o jak "pomaly" stroj se jedna... :-))

Petr