GNU/Linux (Was Re: MDK 8.1 na 8.2)

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Neděle Březen 31 20:42:56 CEST 2002

Peter Surda wrote:

> Nerad sa do toho miesam, ale podla mojho nazoru sa da rovnako
> argumentovat, ze je spravne hovorit napr. artistic/X/BSD/apache/GNU/Linux,
> lebo kopa projektov, ktore podla mna do aktualne linuxovej distribucie
> jednoznacne patria, NIE je pod GNU-GPL. "GNU/Linux" bez ixov, perlu a
> vim-u pre mna nie je kompletny (ani pouzitelny :-)). Preto tam, kde
> niektori pouzivaju "GNU/Linux" pouzivam len "Linux".
>
> "GNU/Linux" je podla mna zavadzajuci nazov, hypoteticky termin
> "Open-Source/Linux" by drvivu vacsinu distribucii vystihol omnoho lepsie.

> [...]

Naprosty souhlas. Vyraz GNu/Linux pouzivaji napriklad debianiste (a
pravem). Rada dalsich distribuci ma obvykle jednu distribuci s licenci GPL
a ty dalsi jiz maji oznaceni Enterprise nebo Professional, protoze obsahuji
veci, ktere GPL nemaji (napr. StarOffice). Nicmene v nazvoslovi je pekny
binec a neprekvapuje mne, ze to radu lidi jednoduse mate :-)

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz