pripojenie xservera na Rh 7.0

Slavek Banko slavek.banko na quick.cz
Neděle Březen 31 18:09:28 CEST 2002

Čtu si váš dotaz už asi po páté a vůbec se nedivím, že vám zatím nikdo
neodpověděl. Když posíláte dotaz do konference a chcete, aby vám cca
tisícovka lidí věnovala trochu svého času, zkuste při psaní dotazu
strávit trochu času tím, že si dotaz po sobě několikrát přečtete a
doplníte informace o tom, jaké nastavení jste kde měnil, co vše jste
zkoušel a s jakými výsledky (čtěte: jaká chybová hlášení jste obdržel),
zda se v souvislosti v vašimi pokusy objevila nějaká hlášení v žurnálu
(/var/log/messages či /var/log/secure), apod. Zkrátka, když při psaní
dotazu vy (jeden člověk) obětujete trochu svého času detailnějšímu popisu
svého problému, ušetříte tím čas všem čtenářům konference (mnoho lidí) a
zvýšíte tak pravděpodobnost, že vám někdo odpoví.

Nezbývá mi, než vařit z vody:

1. Zakomentoval jste nastavení DisplayManager.requestPort v souboru
/etc/X11/xdm/xdm-config?

2. Zkontroloval jste si, zda XDMCP naslouchá na svém UDP portu?
   (například pomocí netstat -lu | grep xdm)

3. Nemáte přístup k UDP portu blokován (iptables či ipchains)?

4. Povolil jste si přístup k XDMCP v /etc/X11/xdm/Xaccess?

5. Používáte (KDE|GNOME) a povolil jste si přístup v /etc/kde/kdm/kdmrc
či příslušném ekvivalentu v GNOME (nevím kde, neb jej nepoužívám)?

6. Funguje vám správně DNS nebo máte záznamy v hosts?
   Máte reverzní záznam pro vaši IP?

7. Nic dalšího mne zrovna nenapadá...

Pozn0: Vašemu příspěvku jsem se věnoval minimálně 15 minut - kdyby tak
učinil každý čtenář této konference, dostaneme zhruba 15000 minut, tj.
nějakých 250 hodin! Pěkné číslo, co říkáte. Docela by mne zajímalo, kolik
času jste mu věnoval při psaní vy... A představte si, kolik času by mohli
všichni ušetřit, kdyby jste svůj problém popsal podrobněji! A co věcí by
se stihlo během té doby naprogramovat...

Pozn1: Omlouvám se za tolik "omáčky" kolem - prostě jsem musel.

Slávek.