Velký swap oddil

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Středa Květen 1 12:31:43 CEST 2002

On Wed, May 01, 2002 at 01:00:07AM +0200, Jirka Kosina wrote:

> Parted nepouzivam, takze nevim, ale ocekaval bych, ze mozna budete mit
> mensi problem s tim, ze swapovaci partition neni naformatovana jako ext2,
> a tedy si vubec nejsem jisty, jestli o cast jejiho mista lze ext2
> partition rozsirit. Ale mozna je parted fakt cool ;)

Hm, však na swapu mi nezáleží, ne? Tak ho zruším a je po problému, ne? :-)

Já jsem parted používal několikrát (zatím vždy úspěšně :-)). Postupoval
bych asi takto:

# cat /proc/swaps

(zjistíme si, na co vlastně swapujeme :-))

# swapoff /dev/ten_swapovaci_oddil

(přestaneme swapovat na oddíl, který chceme zmenšit)

# cat /proc/swaps

(přesvědčíme se, jestli na něj už fakt neswapujeme)

# vim /etc/fstab

zakomentujeme s tím swapovacím oddílem

# cfdisk

nyní v cfdisku zrušíme swapovací oddíl -- na swapu nic neztratíme, takže
si to můžeme dovolit

# reboot

a boot do singlu

jestli ten oddíl, co chcete zvětšit nemusíte mít vůbec namountovaný, tak

# umount /dev/ten_oddil_co_chceme_zvetsit

jinak (zejména jedná-li se o / :-))

# mount -o remount,ro /dev/ten_oddil_co_chceme_zvetsit

# parted

zvětšíme oddíl

# reboot

# cfdisk

vytvoříme swapovací oddíl

# reboot

# mkswap -v1 /dev/ten_swapovaci_oddil

(vytvoříme swapovací oddíl)

# vim /etc/fstab

odkomentujeme řádek, který jsme zakomentovali

# swapon -a

(začneme na ten oddíl swapovat)

# cat /proc/swaps

(přesvědčíme se, jestli fakt swapujeme)

... a to je všechno :-)

Doufám, že jsem v tom postupu neudělal nějakou chybu (jak už se v Open
Source světě říká: "this comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY" :-)).

Samozřejmě, jestli tam máte nějaká důležitá data, tak to není od věci
zazálohovat.

> JiKos.

S pozdavem

Marcel Kolaja                              http://www.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"I could be wrong, of course. But I'm never wrong."
       -- Linus Torvalds