GTK+ vs. Qt

Martin Man Martin.Man na seznam.cz
Pátek Květen 3 09:26:14 CEST 2002

On Thu, May 02, 2002 at 04:36:43PM +0000, Ondra Nekola wrote:

> Mohl by, prosim, nekdo shrnout rozdily mezi GTK+ a Qt. Nemam na mysli
> poznamky typu Qt je sto krat lepsi apod. Chci napsat par grafickych
> drobnosti (mozna se rozrostou ;) v Pythonu a nevim, zda zvolit PyQT nebo
> PyGTK.

Mam tu cest momentalne se zivit programovanm v QT a muzu rict, ze proti
puvodnimu nadseni zacinam byt spis skeptik, mam pocit ze spousta veci je v QT
udelana jenom proto aby tam byly do poctu a lip se QT prodavalo (nezapomente
ze je to stale komercni produkt), API se mi zda domysleny tak do pulky, sitova
podpora je spis pro hracky (QSocket je skoro nemozne pouzivat v multithreaded
aplikacich), spousta funkci odporuje POLS (principle of least surprise),
hackovat zdrojaky, nebo cist je kuli pochopeni funkce
skoro nejde protoze jsou napsany dost necitelne..., .project fajly jsou
dost neflexibilni protoze jsou sity na typicky ulohy a jak chces trosku
vybocovat si v pr.. a skoncis u autoconfu...

plusy jsou: chodi i pod windows (jenom za prachy)

zbytek krome windows nabidne  i gtk (s kterym bohuzel nemam takove
zkusenosti)...

rozhodnuti je na tobe, ja bych dneska asi volil gtk (kdybych nemusel psat
soft co ma behat jak na win tak na unix) a cely bych to psal v ruby

martin

P.S. jo a kolem qt neni zrovna zajimava komunita pokud muzu soudit dle obsahu
qt-interest mailinglistu, KDE to mozna tlaci trochu nahoru, ale jinak zadna
slava, stary spatny C++ triky

P.P.S vyse uvedene neni fakt ani dogma ale pouze a pouze moje nazory, takze me
neflamujte

--
Only dead fish swims with a stream.
Malcolm Muggeridge