postfix a root

Ondrej Tuma konference na tsystemsweb.cz
Pátek Květen 3 17:14:08 CEST 2002

On Fri, May 03, 2002 at 01:55:04PM +0200, radek.karaffa na ct.cz wrote:

> podle vasi deklarace je veskera posta pro roota
> presmerovana uzivateli postfix, to je prece na nic !
> normalne to je prece OBRACENE !
> postfix : root

ale to prave byl ten problem, postfix mi postu nedorucoval rootovi a
misto toho to cpal nekam ven.

> pocita se s tim, ze se nikdo jako uzivatel postfix
> neprihlasuje, tak postu pro postfix dostane root ...

ano user postfix standartne neni, ale tady nejde o to aby postu pro
postfixe prisla rootovi...

> pokud to chcete oddelit, musi existovat home adresar
> uzivatele postfix a spravna struktura pro mailproc
> nebo maildrop na ulozeni do lokalni schranky.
> pokud to chcete poslat jinam, staci napsat kam ...

to taky mam, problem sem mel zkutecne s myorogin, mel sem tam $mydomain,
to kuli drivejsimu parametru smtp_relay...tedy myslim, to ale neni
podstatne

> ja osobne mam alias
> postfix : root
> a pak mam alias
> root : root moje.adresa na mailsrv.podnik.cz

priblizne to se delo, jenom ja nechtel aby mi posta pro roota chodila
kamsi do mailu na podnikovy mailserver.

> (tenhle postfix je v technologii a neni totozny
> s podnikovou postou)

nevim co jste timto myslel, postfix je vcelku bezpecny, pro velkou sit,
a fakt ze nedorucuje postu rootovi ho nejvis zbezpecnuje, nicmene
nastavovat si sendmail je prome priliz obtizne na misto par "dobre
nastvenych radku"

> pokud vam pri zadani pouze jmena odesila mimo stroj
> nemate dobre nastaveno myorigin v konfiguraci postfixu

to jsem nemel, proto pri forwardu my primo doplnil root na domena.cz

diky za nakopnuti

--
Linux, the operation system from the top of the world.       Ondrej Tuma
privat: ondra.tu na tsystemsweb.cz    konference: konference na tsystemsweb.cz