CBQ, prakticky priklad

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Květen 6 09:53:09 CEST 2002

On Mon, 6 May 2002, Zdenek Horak wrote:

> Zkouseli, prave presne podle nej jsem to udelal, ale nejspise spatne.
> Kdyz je to tak trivialni :) , obetujete mi 2 minutky a napisete mi prosim,
> jak by to melo vypadat? Diky

Muzete to mit treba tak, ze pro kazdy host ve Vasi vnitrni siti budete mit
v /etc/sysconfig/cbq dva konfiguracni soubory, jeden, ktery bude shapovat
provoz na danou IP adresu, a druhy, ktery bude shapovat provoz opacnym
smerem.
Zhruba v tomto duchu:

DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=128Kbit
WEIGHT=10Kbit
RULE=192.168.10.1
PRIO=5

DEVICE=eth0,100Mbit,10Mbit
RATE=128Kbit
RULE=192.168.10.1,
WEIGHT=10Kbit
PRIO=5

To jste zkousel, a nefunguje Vam? Nefunguje Vam shapovani obema smery,
nebo kterym smerem?

Pokud pouzivate CBQ na stejnem stroji ktery dela NAT mezi 192.168.x.y a
mezi realnymi IP adresami, budete si jeste muset packety, ktere ze site
192.168.x.y do systemu vstupuji, oznacit (MARK, man iptables) a pouzivat v
cbq.init misto RULE direktivu MARK (pro odchozi traffic)

--
JiKos.