LPT port a pruchozi zarizeni

Blasko na vuje.sk Blasko na vuje.sk
Pondělí Květen 6 13:14:02 CEST 2002

 > Preji krasny den !

Aj vam.

Hned na uvod sa oaspravedlnujem za pripadny problem z citanim mailu ale unas "vyhrala loz a nenavist nad opravdou a laskou" a musim vyuzivat excange server a z dovodu problemou z outlookom (vyrusi)  web pristup takze na formatovanie nemam velky vplyv.

>  1) Jak jsou fyzicky zapojeny zminene "pruchozi" periferie ? Zda se, ze datova a ridici
> sbernice (out) je zapojena transparentne a ridici signaly jsou voleny tak, aby na ne
> nereagovala tiskarna, ale aby se daly poznat v "pruchozi" periferii. Co se ale deje v
> tiskarne ve skutecnosti, kdyz se meni (jen) stavy ridicich signalu - napr. AUTOLF a
> SELECT ? Nebude na to nejak reagovat ?

su dve moznosti. vase zariadenie je napojene ako parazit na vodice (zapojenie vstupu a vystupu 1-1)
alebo mate logiku ktora prepina vstup medzi vamy a vystupom.

>  2) K cenu je dobry signal SELECT (out) ? Chapu to dobre, ze s jeho deaktivaci
> prestane tiskarna uplne reagovat ?

Ak si to dobre pametam tento vyvod existuje len v istich nastavenia LPT portu (ECP a EPP ak si dobre pametam skratky)
v compatibility mode nieje. ma za ulohu prepinat medzi zariadeniamy mam dojem ze to pracuje podobne ako scsi. nastavy sa select a vysle sa kod zariadenia kotre ma pripam dane data. (da sa vyuzit na logicky prepinac medzi tlaciarnou a vamy)

>  3) Vstupnimi signaly (ACK, BUSY, PAPEER OUT, SELECT, ERROR) hlasi tiskarna
> svuj stav. Muzu je (beztrestne) menit a sledovat ve svem ovladaci napojenem na
> parport, pokud je mi predano rizeni ? A nebude na ne reagovat ovladac lp ? Nemel by,
> kdyz nema v ruce zezlo, ale radsi se ptam ...

to zalezi na SW casti. ja by som lp podsunul pipe a tam mu daval len pre neho relevantne data.

>  4) Jak casto predava rizeni ovladac lp.c behem tisku ? Ve zdrojaku je toto :
>
> /*
> * Give a chance to other pardevice to run in the meantime.
> */
> lp_yield(minor);
>
> Ale nepoznam z toho (ani z funkce lp_yield), jestli se port uvolnuje po kazdem znaku
> (bytu), po odeslani urciteho bloku nebo az po uplnem ukonceni tiskove ulohy. Tedy - je
> mozne hrabat se na portu a _zaroven_ tisknout ?

po zaslany bitu sa caka na potvrdenie (ACK) a posiela sa dovtedy kym tlaciaren prima (BUSY)

> Uvital bych u nejake vzorove reseni podobneho probelmu. Predem dekuji.

Ja som to riesil kupov USB kabelu pre tlaciaren ale to asi nepotrebujes co?