LPT port a pruchozi zarizeni

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Květen 6 16:24:24 CEST 2002

> su dve moznosti. vase zariadenie je napojene ako parazit na vodice (zapojenie vstupu a vystupu 1-1)
> alebo mate logiku ktora prepina vstup medzi vamy a vystupom.

V tom pripade datove vodice paralelne (ala parazit), protoze predpokladam
jednosmerny provoz. A kdyby tiskarna chtela neco vracet, at si to s radicem portu
dohodne sama.
Ridici signaly budu muset prerusovat (do tiskarny), resp. multiplexovat (do PC).

> Ak si to dobre pametam tento vyvod existuje len v istich nastavenia LPT portu (ECP a EPP ak si dobre pametam skratky)
> v compatibility mode nieje. ma za ulohu prepinat medzi zariadeniamy mam dojem ze to pracuje podobne ako scsi. nastavy sa select a vysle sa kod zariadenia kotre ma pripam dane data. (da sa vyuzit na logicky prepinac medzi tlaciarnou a vamy)

Signal SELECT PRINTER (pin 17,  , resp. bit c. 3 z Control portu) ma toto oznaceni jen
v SPP rezimu. V EPP ma oznaceni "Adress strobe" a uplne jiny vyznam. Ale z popisu
by melo logicky ovladat tiskarnu. Na vstupu je signal SELECT (pin 13, bit c. 4 Status
registru), ktery udava, ze tiskarna je ve stavu off-line a nemuze tisknout. Logicky by
podobne pojmenovany vystupni signal mohl tiskarnu uvadet do stavu off-line, ale nikdy
jsem to nevidel takto pouzite...

Asi se vyuzije na vyber.

> to zalezi na SW casti. ja by som lp podsunul pipe a tam mu daval len pre neho relevantne data.

Jenze ja nechci lp nejak znasilnovat. Me zajima jeho obvykle chovani - tj. na pocitaci
bezi tiskovy demon, ktery to co prezvyka vyplivne na LPT portu a tiskarna to hodi na
papir. A rad bych na teto obvykle konfiguraci provozoval zarizeni, ktere neovlivni tisk a
kvuli nemuz nebude potreba zasahovat do obvyklych tiskovych procedur.

> po zaslany bitu sa caka na potvrdenie (ACK) a posiela sa dovtedy kym tlaciaren prima (BUSY)

To tedy znamena, ze po kazdem znaku ? Resp. pokazde, kdyz se tisk znaku jeste
nedokoncil je mozne prevzit port ? Uf, to mi pripada trochu divoke. Ale nakonec proc ne
..

> Ja som to riesil kupov USB kabelu pre tlaciaren ale to asi nepotrebujes co?

To opravdu ne.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s