Gnuplot a hladke krivky

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Květen 7 10:06:13 CEST 2002

On 06/05/2002, Jan Houstek wrote:

> Ne, smooth pouze prolozi daty krivku, jejiz graf se kresli stejne jako
> jakekoliv jine funkce, napr sin(x), tedy pro with lines se udela tolik
> bodu, jak je nastaveno samples, a ty se spoji carou. Ja hledam neco
> jako with bezier nebo with splines, nebo nejaky parametr pro with
> lines, aby se jednotlive casti kreslily jako krivky a ne jako usecky.

Ale vzdyt to presne smooth dela. Kdyz mam graf, ktery obsahuje deset
bodu, tak "with lines" to propoji nezavisle na samples deviti useckami,
zatimco naprikla "smooth bezier" pouzije (zavisle na samples, to ano)
bezierovy krivky. Jenom je treba zvolit spravnou metody vyhlazeni, pokud
se nemylim, tak bezierovy krivky pouzivaji bod jako ridici, ale
neprochazi jim, takze krivka muze vypadat dost jinak, nez se ceka. Ale
treba smooth csplines podle mne dava docela dobre vysledky (zkousel jsem
to pouze s daty ze souboru, pro funkce to asi bude jinak).

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka