Casopis o linuxu - jedine na CD?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Úterý Květen 7 12:45:40 CEST 2002

Michal Sviga wrote:
> Co bych ale uvital jeste vice, by byla distrubuce na CD-ROM, na kterem
> by zaroven byly nejnovejsi aktualizace, jadro a dalsi zajimavy software.
> Preci jenom ne kazdy sedi na pevne lajne a stejne si nakonec vse musim
> vypalit.

Rekneme, ze CD by vychazelo mesicne. Problem je, ze bezpecnostni zaplaty
  je velmi vhodne instalovat co nejdrive od jejich vydani - po mesici uz
je nemusi byt kam instalovat.

A dalsi "zajimavy" software byste tam chtel davat v jake forme?
Kopirovat tam redhati rawhide? To by vam susaci ani debianisti asi ruce
neutrhali... Nebo zdrojaky at si to kazdy kompiluje sam? Tim byste
prisel o dost potencialnich zajemcu - zacatecniku. Kazdy ma totiz jine
preference a vyhovet vsem neni mozne, coz na nasem malem trhu muze byt
dost podstatny problem. A to uz vubec nerozebiram otazku, co je pro koho
zajimavy software.

> V dnesni dobe je cena za lisovani pri tisicovem nakladu CD asi kolem
> 20,- Kc na kus a takovou sluzbu bych si klidne predplatil. Jasne ze to k
> prodeji nebude za tech 20,- (dalsi naklady}.
> Zajimalo by mne, kolik lidi by mohlo mit o podobnou sluzbu zajem?

Rekl bych, ze tech lidi bude nepatrne mnozstvi. Specificky ceskych
Linuxovych udalosti neni tolik, aby to vydalo na dalsi casopis.
Pouzitelnych autoru je take omezene mnozstvi a vetsina z nich uz jiste
publikuje na Rootu nebo LinuxZone. Zajimave by pro nekoho mozna mohly
byt prelozene clanky ze zahranicnich casopisu, ale tem byste zase za
svoleni prekladat jiste musel platit.

I Linux Journal odebiram uz jen ze setrvacnosti. V kazdem cisle me
zaujmou tak dva tri clanky, coz je na casopis za spoustu dolaru malo. Ne
ze by tam nebyla zajimava temata, ale vetsinu uz jsem si davno precetl
nekde na Internetu. V dobe vseobecne dostupneho intenetu nevidim duvod
vyrabet ne-online casopis napr. bez moznosti diskuzi, updatu, ...

Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak v tom nevidim zadny zivotaschopny
projekt. Spis bych to oznacil za pomerne sverazny zpusob jak zkrachovat.
Ale muzu se mylit...

Michal Ludvig