hosts.allow a ssh

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Květen 9 15:59:53 CEST 2002

Deus Silencio wrote:
> mám následující problém: Používáme ssh pro připojování našich externích
> zaměstnanců k firemnímu serveru. V souboru hosts.allow jsou vyjmenovány IP
> adresy, odkud je možné připojení (např sshd:  10.20.30.40, neco.nekde.cz) a
> v hosts.deny je direktiva ALL: ALL. Vše fungovalo OK, nyní jsem ovšem přidal
> další záznam a... nefunguje :-(( a to jsem zadal jak doménové jméno tak IP
> adresu. V messages je toto:

> 1,Nevím už kde hledat zádrhel, nevíte někdo jak na to?

Podivejte se poradne, zda jsou zaznamy v hosts.allow korektne po
formalni
strance. Staci nejaky preklep a obsah souboru je ignorovan!
Nejcastejsi je to, ze neni za poslednim zaznamem prechod na novy radek.

Je dobe po zmenach na to postvat tcpdchk, ten zkontroluje koreknost
souboru.

> 2, Existuje nějaká utilitka kterou bych mohl nasimulovat připojení z
> libovolné IP adresy (10.20.30.40)? Nemusel bych kolegu obtěžovat po každé
> změně konfigurace, kdy žádám ověření.

Jiste - tcpdmatch sshd 10.20.30.40

	Majkl