omezeni prenosu v siti

Stepan Cirkl cirkl na cc-ultd.cz
Čtvrtek Květen 9 22:39:46 CEST 2002

Ondrej Kudlik wrote:
> Taktez pekny den,
>
> jedna-li se jenom o to, co zadat do googlu, tak dneska jsme myslim ve
> cviku brali, ze tohoto efektu lze docilit i pres iptables (viz. man
> iptables), ale pokud jsem uplne vedle, tak se omlouvam.

DD

spravne, pres iptableas se necha zjistit pocet prenesenych dat. To si
pravidelne prectete a vynulujete pocitadlo. Zjisteny prenos si neka
zapisete, spoctete celkovy prenost a podle mnostvi prenesenych dat pak
muzete opetovne pomoci iptables nahodit restrikce na dane IP. Tedy,
pouze s iptables si nevystacite, budete si muset udealt malej skriptik v
shellu nebo necem podobnem.

Stepan Cirkl