omezeni prenosu v siti

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Pátek Květen 10 07:48:08 CEST 2002

"Jirka 'Eagle' Novak" <eagle na unicode.cz> píše v diskusním příspěvku
news:3CDA6795.9020100 na unicode.cz...
>    Preju pekny den,
> v budove, kde sidlime (a kterou vlastni nase firma), jsme pronajali
> kancelar dalsi firme. Chteji se pripojit na internet a my je muzeme
> pripojit na nas router a dal ven.
>
> Co mam rozbehnout na routeru, aby jsme jim povolili (napr.) 200 MB /
> mesic nebo treba 200 MB / mesic na FTP a HTTP (coz by bylo jeste lepsi)?
Na pocitani prenesenych dat se da celkem snadno pouzit ipac-ng (najdete pres
google, freshmeat aj.), kteremu v konfiguraku reknete co ma pocitat a cronem
poustite periodicky cteni a ulozeni mnozstvi prenesenych dat. Pomoci skriptu
v tomto balicku muzete pak zjistovat pocet prenesenych dat za urcite obdobi
(za hodinu/den/tyden/mesic, umi rozsahy od-do aj.) a podle preneseneho
mnozstvi pak paketovym filtrem zakazete pro dane IP adresy (nebo celou sit
sousedni firmy, dle Vasich potreb) sosat data z internetu.
S pozdravem

Zdenek D.