iso image a cdrecord

Sobota Květen 11 15:10:31 CEST 2002

On Fri, 10 May 2002, Adam Pribyl wrote:

> Pri stahovani a paleni ISO RH7.3 jsem narazil na zvlastni vec. Koukal
> jsem do konference a nasel jsem tam spoustu zminek o problemech s ISO a
> md5sum ale jen nekdy uspokojive vysvetleni. Mozna ze to co jsem zjistil
> ja by mohlo neco objasnit, pripadne by mi nekdo mohl poradit jak spravne
> palit.

Pri paleni se obvykle pridavaji na konec CD nejake nuly navic (padding).
Je to kvuli neosetrenemu read-ahed (cteni "napred", ktere precte z CD
[nebo HDD] vice, nez je potreba a ulozi se to do bufferu predpokladaje, ze
data budou vzapeti potreba). Problem se muze nachazet v OS, ale i ve
firmware CD-ROM, takze padding je rozumna vec.

Cd zkontrolujte pomoci instalacniho programu. Na prvni vyzvu boot:
napiste:

linux mediacheck

[...]
> S DAO se mi image vypalit nepovedlo a dalsiho experimentovani jsem
> zanechal nebot CD jsou zrejme spravne. Pripominam ze se nejedna o pripad
> jedne mechaniky, ale vycero od ruznych vyrobcu a problem je evidentne
> zpusoben cdrecordem. Stejne image palene na stejnych mechanikach pod Win,
> jsou bez problemu spravne. Jde tedy image vypalit pomoci cdrecordu tak aby
> mel spravny md5sum (DAO zrejme na te mechanice kde jsem to zkousel
> nepodporuje)?

Hm, bud bude problem v tom DAO nebo v pouzitych parametrech, ktere jsem
nenapsal.

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz