Sitove karty do Linuxu

Peter Ronai peter.ronai na dionach.com
Středa Květen 15 14:37:40 CEST 2002

No takto:
Osobne si myslim ze je vela slusnych kariet a aj take, co nie su
bohvieco v zasade funguje v pohode pokial hovorime o konfiguracii do 2
kariet.

Od dvoch kariet vyssie este vacsinou uniformne osadene zariadenie
funguje pokial su karty nie prilis divoke (len nie preboha realtec 8139)
a slusna doska.

Od paitich kariet vyssie je to uz dost divoke aj s 3com alebo intel
kartami. Vacsinou pomaha mixovanie kariet - nepouzit rovnake modely na
vsetky porty, alebo mat zrovna tu spravnu dosku a spravne verzie kariet.
U byvaleho zamestnavatela viem o 6 portovom routeri na PC/linux ktory
fungoval na realtecoch 8139 ale chcelo to hodne vela casu na laborovanie
s kartami (asi skusenosti z pol roka prevadzky) a desiatky kusov kariet
a zakladnych dosiek na skusanie.

Obvykly problem su IRQ a to aj ked sa snazime ako chceme. Vacsinou sa
biju IRQ grafiky a eth (to je prva vec co sa stane), pridavanim dlasich
kariet si aj kart medzi sebou zacnu kradnut irq.

Ak smiem, doporucil by som nejaku priemyselnu zakladnu dosku s dvoma
alebo troma intel kartami na borde a pridal k nej 3comy alebo intely ak
to musi byt. (My pouzivame teraz na embeded firewall nieco ako EM-561 s
troma on-board intel kartami)

dz