HW raid HPT370 na RH7.2 - jak upgradovat na RH7.3 ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Květen 17 08:46:36 CEST 2002

> Nemam zkusenost s HPT370, ale s Promise Fasttrack, myslim, ze to ale bude
> podobne. Takze,

Ja mam zase naopak zkusenosti jen s HPT370, ale jak koukam je to skoro stejne ...

>  1) pokud chcete pseudo-hw raid s binarnim driverem od vyrobce, musite
> nainstalovat stare jadro z RH 7.2. Vrele nedoporucuju, pac skysnete na jedne
> (nebo nekolika) verzi jadra.

U radice HPT370 je binarni ovladac od vyrobce vyrazne pomalejsi nez ovladac ataraid
v kernelu. Takze silne nedoporucuju !!

Ale s tim zkysnutim to nebude tak zhave - vyrobce dodava ovladace, ktere se daji
prelozit proti pouzivanemu kernelu.

>  3) pokud chcete pouzit "ataraid" drivery (v zasade se jedna o softwarovy raid,
> ktery je ale kompatibilni se softwarovym [podle vyrobce tzv. hardwarovym :-(]
> raidem, co je v BIOS-u).

... a hlavne je to kompatibilni s jinymy OS, treba Win ..

> Ja jsem na to sel tak, ze jsem skompiloval vlastni
> jadro, ktere tento raid melo uz v sobe. (Osobne bych tam dal sw-raid,
> ale byl to pozadavek tech lidi, pro ktere jsem to delal... ze pry se to
> bezpecneji recoveruje, kdyz je to v BIOSu :-ooooooo)

Ne vzdy je pouzitelny sw-raid (napr. pri dualbootu).
Ale pozor ! Pokud si prelozite ataraid jako modul, budete mit s HPT370 velke problemy !
Disky hlasily spousty chyb a po prenosu nekolika MB se to uplne zaseklo a jadro neslo
odstrelit ani pomoci SysRq !

Naproti tomu zcela spolehlive funguje ataraid prelozeny primo do kernelu.

>  Nevim presne, jak u HPT370, ale u Fasttracku to funguje takto:
>   - jadro nadetekuje (uplne normalne) IDE disky.

... coz ma vyhodu, ze je mozne je nastavit pomoci hdparm. Oproti tomu binarni ovladac
od vyrobce vyzaduje, aby jadro disky ani cip HPT370 vubec nedetekovalo, takze mozna
ze v tom bude zakopany pes a asi proto je to pomalejsi nez ataraid.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s