Zkusenosti s DVD

Pavel Ruzicka nospam na nospam.cz
Neděle Květen 19 23:34:34 CEST 2002

Zdravim,

Zde jsou me zkusenosti s DVD.
Muj stroj: Thunderbird 850 + NVidia GForce2 MX
Jiny stroj: Intel 667 + Matrox G400
Na obou obdobne zkusenosti.

Prehravani mam rozchozene v MPlayeru a XINE.

MPlayer:
-------
http://www.mplayerhq.hu/homepage/
Mplayer je velmi snadne nainstalovat, protoze ma podporu zakryptovanych DVD
jiz v sobe. je vhodne si nainstalovat titulky pro prehravani AVI a pro
OnScreenDisplay. Take Win32 kodeky se hodi. Postup je na Webu.
Prehazovani jazyka a titulku pomoci options, viz MAN.
Vadi mi na nem nedoresene prehazovani kodovani titulku a ne uplne plynuly
obraz. Je skvele, ze prehraje temer vse a ma slusne ovladani.

XINE:
----
http://xine.sourceforge.net/
XINE je obtiznejsi nainstalovat, zvlast pokud chcete prehravat DVD. Ted,
kdyz uz jsem to delal asi 20x, tak to zvladam behem par minut, ale poprve
to bylo strasne. Nejlepsi na XINE je jeho kvalita a plynulost obrazu.

Mplayer:
+ vestavena podpora DVD vcetne CSS (take CSS cache)
+ vysoka stabilita
+ moznost rychleho pohybu ve filmu pomoci sipek
- lehce posunuty zvuk vuci obrazu (da se nastavenim doladit)
- Ne uplne plynule prehravani
- nedoresene kodovani titulku

XINE:
- podpora zakodovanych DVD (cti vsechna) jen pres pluginy.
- nekdy horsi stabilita
- nefunkcni posun ve filmu v libdvdnav
- horsi, jakoby prebuzeny zvuk (mozna jde zvolit jiny Audio plugin ci
nastaveni)
+ naprosto skvela kvalita a plynulost obrazu

Tak a ted babo rad... Podpora DVD menu je u obou prehravacu na podobne
urovni (cti mizerna) jde to s ni i bez ni. Ja si zatim poustim primo film.
Prehravace nejsou puvodne stavene na DVD, takze nektere vlastnosti (menu,
vyber jazyka, titulku) jsou spatne dostupne.
Chci prehravac, ktery spoji vyhody obou ;-)

Tusi nekdo, jestli neco ziskam pouzitim podpory RAW devices? Je to ve
standardnim vanilla kernelu 2.4.18? Mandrake se mi pri startu rozciluje, ze
je nema. V dokumentaci k mplayeru trochu mlzi...

Mozna se v nekterych vecech muzu mylit, ale predpokladam, ze vetsina
uzivatelu udela maximalne "./configure ; make ; make install". Kazdopadne
prehravani DVD pod linuxem je mozne na dobre kvalitativni urovni.
Dokonce XINE subjektivne presahuje kvalitou obrazu Windows prehravace.

Pavel Ruzicka

pavouk[at]pavouk.org